BESLENME

* 1940’larda artan nüfusu beslemek için mahsul olarak buğday seçildi.
* Üreticiler de modern buğday dediğimiz 42 kromozomlu günümüz buğdayını(hibritlenmiş) verimli olduğu için üretmeye başladılar.
* Ancak değiştirilmiş olan bu mahsuller, besin maddelerinden yoksundur ve daha zor sindirilir.
* Bu modern buğday hasat edildiğinde kepeği ve rüşeymi alınıp, katkı, koruyucu, glüten ve ağartıcı eklenerek işlenmesi daha kolay unlar hazırlandı.


(Siyez buğdayı, modern buğdayın 15’i kadar randımandadır.) Tüm yapılan yanlışlar daha UCUZ ve daha ÇOK gıdaya ulaşmak içindir. Şimdi sağlıklı gıdanın sürdürülebilmesi için yeni bir düzene geçmek zorundayız.

SİYEZ BUĞDAYININ FAYDALARI

• Bağışıklık sistemini güçlendirir.

• Glisemik indeksi düşüktür.

• Protein ve lif oranı yüksek, karbonhidrat oranı düşüktür.

• Vitamin ve mineral açısından zengindir. A ve B grubu vitaminlere ek olarak E vitamini, K2 vitamini, demir, fosfor ve magnezyum gibi önemli mineraller içerir.
• Yüksek lif yapısı sayesinde sindirim sistemine yardımcı olur. Böylece çeşitli bağırsak hastalıklarına iyi gelebilir.

• İçerdiği lutein miktarı diğer buğday çeşitlerine göre fazladır. Lutein, antioksidan bir maddedir. Antioksidanlar, kanserli hücrelerin oluşmasının başlıca sebeplerinden biri olan serbest radikallerin yağlarla oksitlenmesini engelleyerek hücrelerin zarar görmemesini sağlar.

• Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalık riskini önler. Koroner kalp hastalığı, felç ve kanser gibi oksidatif zararlara karşı vücudu hastalıklara karşı korur.

• Protein açısından zengin olması, doymamış yağ asitleri, demir, çinko gibi elementleri içermesi kilo verilmesine yardımcı olur ve obezite riskini azaltır.
 

 

SİYEZ BUĞDAYI İLE MODERN BUĞDAY ARASINDAKİ FARKLAR
• Genetiği değişmemiş atalık bir buğday türüdür.

• Modern buğday tanesine göre daha küçüktür.

• Modern buğday gibi gluten içerir ancak , içerdiği glüten miktarı %50 daha azdır ve kalitelidir.

• İçerdiği yüksek miktarda karotenoidlerden kaynaklı kanser gibi ciddi hastalıkların önlenmesinde fayda sağlar. Modern buğdayda bu karotenoidleri bulmak zordur.

• Modern buğdaya göre 2 kat fazla A vitamini, 3-4 kat daha fazla lutein ve 4-5 kat daha fazla riboflavin içerir.
 

 

Yükleniyor...